📢 Ogłoszenie o naborach – Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie”
Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie” z dniem 10 września 2025 r. ogłasza kolejne nabory w ramach interwencji I.13.1 LEADER / Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponentu Wdrażanie LSR, co oznacza, że po zalogowaniu się do systemu można przygotowywać już wnioski, natomiast ich wysyłanie będzie możliwe dopiero w terminie od 30 września do 15 października 2025 r.
Na naszej stronie internetowej LGD www.lgd.partnerstwokaczawskie.pl w zakładce Nabory/Ogłoszenia rozpisane są kolejno wszystkie konkursy:
Numer naboru | Tematyka |
---|---|
6/2025/ODP/P.1.1 | Ochrona dziedzictwa kulturowego lub przyrodniczego polskiej wsi |
7/2025/MIT/P.1.2 | Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej |
8/2025/RDG/P.2.2 | Rozwój przedsiębiorczości, poprzez rozwijanie działalności gospodarczej |
9/2025/SZE/P.2.3 | Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych w zakresie tworzenia zagród edukacyjnych |
10/2025/SGA/P.2.3 | Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych poprzez tworzenie gospodarstw agroturystycznych |
11/2025/RGA/P.2.3 | Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych poprzez rozwój gospodarstw agroturystycznych |
Znajdują się tam też wszystkie regulaminy, lokalne kryteria wyboru, wykazy załączników oraz instrukcje logowania się do systemu IT.
Aplikowanie w naborach, a także późniejsza wymiana korespondencji, wykonywanie innych czynności dotyczących postępowania oraz zawieranie umów o przyznaniu pomocy odbywa się za pomocą systemu IT: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych . To wielkie wyzwanie nie tylko dla naszych wnioskodawców, ale również dla samych pracowników Biura LGD.
Złożenie wniosku o przyznanie pomocy i wniosku o płatność za pomocą systemu IT następuje po uwierzytelnieniu w tym systemie wnioskodawcy lub beneficjenta, a w przypadku gdy wniosek jest składany przez podmiot niebędący osobą fizyczną – po uwierzytelnieniu osób uprawnionych/upoważnionych do reprezentacji. Aby uwierzytelnienie było możliwe, potencjalny wnioskodawca musi posiadać nr EP (Ewidencja Producentów), a to uzyskuje w powiatowym oddziale ARiMR (stacjonarnie, za pośrednictwem poczty tradycyjnej oraz EPUAP https://www.gov.pl/web/arimr/ewidencja-producentow ). Złożenie wniosku nie wymaga podpisu elektronicznego, ale uwierzytelnienia w systemie PUE ARIMR.
Przypominamy, że korzystanie ze spotkań konsultacyjno–doradczych lub/i doradztwa indywidualnego pozwala na zapoznanie się wnioskodawcy z procedurami dotyczącymi pozyskania środków finansowych z PS WPR oraz prawidłowe sporządzenie dokumentacji aplikacyjnej niezbędnej do pozyskania wsparcia finansowego. Premiowane więc będą, w ocenie pod względem lokalnych kryteriów wyboru, podmioty korzystające z doradztwa oferowanego przez biuro LGD lub uczestniczące w proponowanym szkoleniu.
W związku z powyższym ogłoszeniem zapraszamy na spotkania informacyjno–szkoleniowe, które odbędą się w Centrum Produktu Lokalnego LAWA przy Sudeckiej Zagrodzie Edukacyjnej w Dobkowie od godz. 9.00, oddzielnie dla poszczególnych grup wnioskodawców:
- 10 września – JST i NGO
- 11 września – przedsiębiorcy
- 16 września – rolnicy
Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w spotkaniu i doradztwie będą wydawane osobom, które są upoważnione do reprezentowania danej osoby prawnej lub przedstawią odpowiednie pełnomocnictwo, a w sytuacji osób fizycznych tylko i wyłącznie na podstawie osobistego udziału w szkoleniu.
Swój udział należy zgłosić telefonicznie pod nr tel.: 76 872 87 18 / 609 538 810 lub na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.