We wrześniu zajęcia z kodowania miały na celu rozwijanie logicznego myślenia, spostrzegawczości, orientacji w przestrzeni oraz umiejętności analizowania i planowania działań. Dzieci poprzez zabawę uczyły się rozpoznawania i tworzenia rytmów, utrwalały znajomość kolorów oraz ćwiczyły umiejętność współpracy w grupie.
Tematem przewodnim zajęć była jesień, dlatego wiele aktywności nawiązywało do tej pory roku. Wykorzystywano gry i zabawy na tablicy interaktywnej, w których dzieci rozwiązywały jesienne łamigłówki, układały sekwencje kolorowych liści, segregowały owoce i warzywa według barw, kształtów i wielkości. Zajęcia te angażowały uwagę i rozwijały umiejętność logicznego myślenia, jednocześnie ucząc dzieci obsługi narzędzi multimedialnych.
Podczas treningu rytmów dzieci układały powtarzające się sekwencje z kolorowych elementów – liści, kasztanów, żołędzi, a także z wykorzystaniem kolorowych klocków i kart. Utrwalały pojęcie rytmu, dostrzegały powtarzalność wzorów i samodzielnie tworzyły własne kompozycje.
W ramach zajęć plastycznych, rozwijających jednocześnie kreatywność i precyzję ruchów, dzieci brały udział w zabawach z wyklejaniem, malowaniem farbami i lepieniem z plasteliny. Tworzyły jesienne drzewa, liście i owoce, odwzorowując określone wzory i kolory według kodu (np. czerwony liść – jabłko, żółty – gruszka). Ćwiczenia te doskonaliły motorykę małą oraz utrwalały znajomość kolorów i kierunków (np. ułóż z prawej strony, na górze, pod, obok).
Zajęcia przebiegały w atmosferze ciekawości i zaangażowania. Dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w proponowanych zadaniach, wykazywały się pomysłowością i chętnie współpracowały z rówieśnikami.