Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Krotoszyce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy Krotoszyce.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-05-31.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-02-19.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu braku spełniania wymagań oraz wyłączeń:

  • brak opisów alternatywnych grafik,
  • część plików do pobrania nie jest dostępnych cyfrowo, gdyż były skanowane lub zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny,
  • niektóre dokumenty nie posiadają informacji o wielkości i formacie,
  • występują błędy kodu HTML i CSS generowane przez system CMS Joomla,
  • mapy są wyłączone z obowiązku dostępności cyfrowej,

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-11. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Deklarację poddano przeglądowi dnia 2024-03-26 Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu;
  • możliwość zmiany kontrastu;
  • możliwość zmiany widoku tekstu;
  • widoczny focus.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dorota Szymańska, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także telefonicznie: 795-939-808 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba: Urząd Gminy Krotoszyce, ul. Piastowska 46, 59-223 Krotoszyce. Miejsca parkingowe: przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny dla klientów urzędu, wyznaczono na nim jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Dostępność wejścia: Budynek urzędu jest dwupiętrowy, posiada jedno wejście główne. Wejście nie jest wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych. Przy głównym wejściu do urzędu znajduje się domofon z przyciskami przydzielonymi do poszczególnych stanowisk pracowników urzędu. Dostępność Komunikacyjna: Budynek nie jest wyposażony w windę, poszczególne kondygnacje połączone są schodami. W urzędzie brak jest toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Osoby niepełnosprawne obsługiwane są przez pracownika na parterze przy wejściu bądź udziela się im pomocy w dotarciu do miejsca obsługi i następnie opuszczeniu budynku urzędu. Urząd wyposażony jest w przenośną pętlę indukcyjną. Urząd umożliwia osobie uprawnionej dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego (PJM, SJM, SKOGN), po uprzednim złożeniu Wniosku o zapewnienie tłumacza języka migowego. Prawo wstępu z psem asystującym: do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących: - napisanie pisma lub złożenie wniosku i wysłanie na adres siedziby, - wysłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.